Επίσκεψη στο σχολείο

Τί περιλαμβάνει η επίσκεψη στο σχολείο;

Tο πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσκεψη και συζήτηση  γύρω από τα παρακάτω θέματα αλλά και τα βιώματα και τις ανησυχίες των μαθητών/ριών, προσαρμοσμένη στην ηλικία των μαθητών με υποστηρικτικό οπτικό υλικό.

Στόχος είναι μέσα από ερωτήσεις, προβληματισμό και συζήτηση οι μαθητές και οι μαθήτριες να προσεγγίσουν τα ζητήματα που αφορούν τη σχέση τους με τα ζώα γύρω τους μέσω της καλλιέργειας της κριτικής σκέψης.

critical_thinking

Η επίσκεψη διαρκεί μία διδακτική ώρα και περιλαμβάνει τρία διαφορετικά προγράμματα, προσαρμοσμένα στην ηλικία των μαθητών:

 

i) για τους μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει παρουσίαση σχετικά με τους μύθους που αφορούν όλα τα ζώα, με αναφορές στη βιολογία και στη συμπεριφορά τους, και μέσα από συζήτηση εξετάζεται  η σχέση του ανθρώπου με αυτά. Στη συνέχεια, εφόσον ο χρόνος το επιτρέπει, μέσα από παιχνίδι ρόλων οι μαθητές καλούνται μέσα στο πλαίσιο της τάξης να βιώσουν σχετικά ζητήματα που προκύπτουν στην τοπική κοινωνία.

ii)για τις Γ-ΣΤ τάξεις Δημοτικού. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει διαδραστική παρουσίαση σχετικά με τις αρχές της συμπεριφοράς και της βιολογίας κυρίως των ζώων συντροφιάς, τα δικαιώματα τους και τις υποχρεώσεις μας απέναντί τους.  Μέσα από παραδείγματα καλών πρακτικών μαθαίνουμε  πώς μπορούμε να τα φροντίζουμε με βάση τις δικές τους ανάγκες, και αφιερώνεται χρόνος στο θέμα των κακοποιήσεων και στο πως μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης γίνεται αναφορά στα εξωτικά είδη καθώς και στα είδη που γίνονται αντικείμενο έκθεσης σε τσίρκο και ζωολογικούς κήπους. Στη συνέχεια τα σχολεία που επιθυμούν θα αναλαμβάνουν με την υποστήριξη του Συλλόγου να προχωρήσουν σε δικές τους δράσεις για να ενημερώσουν τους συμμαθητές, την οικογένεια και τη γειτονιά τους.

iii) για το νηπιαγωγείο, τις Α και Β τάξεις Δημοτικού. Το πρόγραμμα για τις μικρές ηλικίες περιλαμβάνει 20λεπτη διαδραστική παρουσίαση για τα ζώα σ11297891_648101458653430_1332806328_nυντροφιάς. Τα παιδιά καλούνται να πουν τι σημαίνει «να είμαστε φίλοι» και πως μπορούμε να έχουμε μια τέτοια σχέση με κάποια ζώα. Μέσα από εικόνες και αφήγηση μαθαίνουμε πως να τα φροντίζουμε με βάση τις δικές τους ανάγκες, πως να διαβάζουμε τη γλώσσα του σώματος, και πως να τα προσεγγίζουμε. Στη συνέχεια οι μαθητές  ζωγραφίζουν γάτες και τους σκύλους και όσα χρειάζονται για να ζήσουν ευτυχισμένοι. Στόχος, σε αυτήν την ηλικία, είναι να τεθούν οι βάσεις για τη δημιουργία μιας στάσης σεβασμού σε όλα τα έμβια όντα,  μέσα από υπεύθυνη πληροφόρηση και την κατάρριψη σχετικών μύθων.

Advertisements