Τι θα γίνει με τα αδέσποτα έξω από το σχολείο;

Τι θα γίνει με τα αδέσποτα έξω από το σχολείο;

(Παιχνίδι ρόλων)

Το παρακάτω σενάριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να συζητηθούν οι διαφορετικές απόψεις και στάσεις απέναντι στα αδέσποτα ζώα. Αφού διαβαστεί το σενάριο, οι μαθητές/ριες αναλαμβάνουν το δικό τους ρόλο και χωρίζονται σε μικρές ομάδες ώστε να μπορούν να συζητήσουν, πριν την τελική «συνάντηση».   

«Το τελευταίο διάστημα έξω από το σχολείο έχουν εμφανιστεί δύο σκυλιά. Μάλλον κάποιοι τα άφησαν εδώ, ή κάπου εδώ κοντά, κι εδώ βρίσκουν φαγητό από κάποιους που τα ταΐζουν. Ακόμα και τα παιδιά, και κάποιοι εκπαιδευτικοί από το σχολείο, τους δίνουν καμιά φορά από το φαγητό που έχει περισσέψει.

Τώρα τα σκυλιά μπαίνουν καμιά φορά μέσα στην αυλή, ακολουθώντας το παράδειγμα των αδέσποτων γατιών.

Όπως έξω, έτσι και μέσα στο σχολείο, υπάρχουν διαφορετικές απόψεις για τα αδέσποτα ζώα.

Άλλοι τα λυπούνται και τα φροντίζουν, και απολαμβάνουν τη συνοδεία τους μέχρι το σπίτι μετά το σχόλασμα. Σκέφτονται να τους φτιάξουν και ένα σπιτάκι, για να μην κρυώνουν.

Άλλοι τα φοβούνται,  ειδικά το ένα που είναι μεγαλόσωμο… Μερικοί ανησυχούν για την ασφάλεια των παιδιών. Ποιος ξέρει και τι αρρώστιες μπορεί να κουβαλάνε. Άσε που το πεζοδρόμιο έξω από το σχολείο έχει γεμίσει περιττώματα. Η μήπως ήταν από πριν έτσι;

Τα νέα φτάνουν στην  Επιτροπή Διαχείρισης Αδέσποτων Ζώων του Δήμου, η οποία και καλείται να χειριστεί το ζήτημα. Η Επιτροπή, που αποτελείται από έναν εκπρόσωπο του Δήμου, δύο μέλη τοπικών φιλοζωικών σωματείων, έναν εκπαιδευτή, και μία κτηνίατρο, αποφασίζει να καλέσει τους ενδιαφερόμενους σε μία συνάντηση όπου θα ενημερωθεί αναλυτικά για το ζήτημα και θα προσπαθήσει να βρει την καλύτερη λύση για όλους. Στη συνάντηση καλούνται μαθητές/ριες, εκπαιδευτικοί και γονείς.

Η συνάντηση ξεκινά… »

 

Μερικές σκέψεις:

Υπάρχει περίπτωση τα αδέσποτα σκυλιά να μεταφέρουν αρρώστιες στους μαθητές/ριες;

Από πού προκύπτει ο φόβος για τα αδέσποτα ζώα; Είναι δικαιολογημένος; Μπορεί να αντιμετωπιστεί;

Υπάρχουν καταφύγια, και αν ναι, αποτελούν λύση για τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων;

Η υιοθεσία ενός ζώου από ένα σχολείο μπορεί με την κατάλληλη καθοδήγηση να προσφέρει πολλά στα παιδιά που μαθαίνουν να συμβιώνουν υπεύθυνα με ένα ζώο. Τι συμβαίνει όμως στις γιορτές, ή το καλοκαίρι, όταν το σχολείο είναι κλειστό;

Τι γνώμη έχετε για τις συχνές επισκέψεις γατιών στην αυλή; Διαφέρει από τη γνώμη που έχετε για τους σκύλους; Γιατί;

Σχολιάστε